Handelsbetingelser for EIKO

Opdateret version på hjemmesiden, løbende. 

Senest opdateret: 17 oktober, 2022

 

Virksomhedsoplysninger:

EIKO Aps

Nørremøllevej 102 

8800 Viborg

Danmark

 

CVR nr.: 42257176

 

E-mail: info@eiko.dk

Telefon: +45 3515 4720

 

1. Bestilling

Indtaste dine mål og ønsker på vores hjemmesiden og se straks pris på dine elementer. Læg varen i kurven, når de er klar. Du kan altid vælge at oprette en profil på vores side og gemme din kurv, hvis du ønsker at gøre dette. Når du er klar til din bestilling og har accepteret nedenstående handelsbetingelser går du videre til vores betalingssystem.  
 
Produkter solgt fra hjemmesiden er specialfremstillet efter mål og valg fra kundens input, hvorfor eventuelle fejl ved indtastning ligger hos kunden. Du kan som forbruger af EIKO.dk dog altid henvende dig til virksomheden for at få sådanne fejlindtastninger og valg rettet op til 24 timer efter du har foretaget bestillingen.  
 
Disse ændringer er først gældende, når du har modtaget en bekræftelse på dette af vores personale. Evt. ændringer kan meddeles på info@eiko.dk 

 

2. Priser

Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms. Vi reserverer automatisk det beløb, som er gældende i bestillingsøjeblikket og hæves først ved afsendelse af din ordre fra vores fabrik. Fragtomkostninger er ikke inklusiv produktprisen – men afhænger af, hvor I landet dine elementer skal leveres og hvor meget, du skal have fragtet, samt leveringsform.

 
Alle aftaler indgås på dansk og du kan finde ordrebekræftelse mm. ved at logge ind på din profil og indhente en kopi eller sende en mail til info@eiko.dk 
 
EIKO er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser.  

 

3. Betaling

Hos EIKO kan du betale med kort, mobile pay, bankoverførsel eller igennem vores eksterne finansieringspartner.  
 
Betaling med kort eller mobile pay:
Betaling af dine elementer fra EIKO sker i danske kroner og du kan bruge dankort, Visa/Dankort eller MasterCard. 100% af beløbet trækkes 24 timer da det er specielt fremstillet ordre. Dette sker af hensyn til indkøb og betaling af de råvarer der skal anvendes til produktion af dine specialfremstillede elementer. Du vil ifm. betaling blive bedt om at bekræfte og acceptere at betalingen sker med 100% forudbetaling. Dette for at sikre, at du som kunde er indforstået med de anførte betalingsvilkår. Vi opkræver ikke ekstra gebyr.  
 
Betaling via bankoverførsel:
Du kan vælge at betale via bankoverførsel. Vælges denne form skal du forudbetale det fulde beløb før vi sætter produktionen i gang. Når pengene er registreret på vores konto, modtager du en ordrebekræftelse fra EIKO – og vi går i gang med at producerer dine elementer.  

Du vil derfor opleve en længere leveringstid, da denne vil blive beregnet fra ordrebekræftelsestidspunktet frem for bestillingstidspunktet. Med denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen jf. https://www.emaerket.dk/indsigelsesordning 

Det fulde beløb overføres til Sparekassen Danmark, regnr.: 9070 kontonr: 1633779577 - med anførelse af ordrenummer og navn.  
 
Betaling via vores eksterne finansieringspartner:
Du kan vælge at betale dit køb hos EIKO igennem vores eksterne finansieringspartner. Oprettelse af finansieringen sker i betalingsmodulet hvor du vælger finansiering. Derefter viderestilles du til vores finansieringspartner der efter individuel kreditvurdering accepterer dit ønske om finansiering. Vilkår, gebyrer, AOP m.v. fremgår at vores partners hjemmeside. Når finansieringen er godkendt, modtager du en ordrebekræftelse. Finansiering er alene et mellemværende imellem køber og finansieringspartneren – og dermed EIKO ApS uvedkommende. Beløbet hæves når ordren afgår fra fabrikken. Betaling via finansiering sker pt. gennem SparXpres 
 
Uanset hvilken betalingsform du vælger, foregår vores betaling gennem en sikker krypteret forbindelse. Du kan altid se, at du er på en krypteret sikker linje ved at klikke på din browsers statuslinje.  
Betaling med betalingskort eller kreditkort foregår via Quickpay, og derfor opfylder vores betalingssystem yderst strenge krav til sikkerheden. Når din betaling er gennemført, sletter også Quickpay samtlige informationer fra dit betalingskort. 
 
Til betaling skal du bruge følgende oplysninger:

  • Kortnummer
  • udløbsdato
  • kontrolcifre

EIKO gemmer ikke dine betalingsoplysninger  
 
Har du i tiden mellem bestillingsøjeblikket og afsendelse af din ordre skiftet kort eller bank er du forpligtet til straks at give virksomheden besked. Vi aftaler derfra en betalingsform. Oplever vi udfordringer med at hæve betalingen på den oplyste konto – og har du ikke inden leveringstidspunktet betalt på anden vis, er EIKO berettiget til at holde varen tilbage eller på anden vis opkræve beløbet.  
Herefter har EIKO mulighed for at kræve erstatning af sit tab, som følge af misligholdelse af betaling.  
 
Oplysninger inden du afgiver bindende bestilling:
Udover de forhold, der er oplyst i nærværende handelsbetingelser, vil du, før du afgiver din bindende bestilling, jf. ovenfor pkt. 1 og 2, på din skærm bl.a. få følgende oplysninger, som også kan printes ud på papir. Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms. - Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger.  

 

4. Ordrebekræftelse

Når du har bestilt dine ønskede elementer på hjemmesiden og gennemført betaling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den mail, som du har oplyst i forbindelse med købet. Modtager du ikke denne bekræftelse umiddelbart efter dit køb skal du kontakte EIKO.dk, så vi kan følge op på din ordre.  

 

Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende oplysninger: 

  • Navn på køber 
  • Navn og adresse på sælger, her EIKO 
  • Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms.  
  • Totalbeløbet, som skal betales inklusiv fragtomkostninger. 
  • Betalingsform 
  • Købsdato (transaktionsdato) 
  • Leveringstidspunkt 
  • Leveringsadresse  
  • Ordrenummer  
  • Transaktionsvaluta  
  • Transaktionsnummer
  • EIKO handelsbetingelser 
  • Bekræftelse på betaling 

 

5. Produktspecifikationer og forbehold

Elementernes mål på hjemmesiden er altid angivet ud fra udvendige karmmål – og noteres bredde x højde.  

Produkterne produceres i kvalitet svarende til prisen. EIKO ønsker at være din foretrukne online vinduesforhandler og derfor er vi i konstant produktudvikling. Derfor vil I også kunne opleve, at der over tid vil være ændringer i design og elementernes udformning.  

Alle ordre vil blive produceret efter de standarder, som gør sig gældende på bestillingsøjeblikket. Bestiller du samme produkt over tid vil du derfor kunne opleve forskelligheder. Er du i tvivl om dit produkt har været igennem synlige ændrer er du derfor altid velkommen til at tage kontakt til os på info@eiko.dk 

Dette gælder på samme måde også ved bestilling af nye varer på reklamations- og garantisager.

 

6. Levering

Vinduer og døre fra Eiko sendes med fragtmand til den adresse, som du har angivet i din ordrebekræftelse. Gældende fragtpriser jf. hjemmesiden.

Bemærk venligst at vi leverer kun til vognkant. Vi anbefaler at du er til stede på adressen, når vi leverer dine elementer. Skulle du være forhindret leveringstidspunktet vil vores fragtmand gennemføre leveringen. Ansvaret for dine elementer vil dog først overgå til dig, når du har varen i hænde. Som køber bedes du sikre dig, at en lastbil med læs kan køre frem til den anviste adresse. Er dette ikke muligt kan du give samtykke til en alternativ levering tæt ved din bolig.  

Levering til ikke-brofaste øer 

  • 3700-3799, Bornholm
  • 5960, 5970 og 5985, Ærø
  • 6700, Fanø 
  • 7884, Fur 
  • 8305, Samsø 
  • 9940, Læsø 

 

Bor du på en ø, som ikke er nævnt ovenfor, leverer vi på nuværende tidspunkt til færgelejet på fastlandet. Informationer omkring leveringsdag og tidspunktet som du bliver oplyst, når dine elementer sendes fra fabrikken, vil derfor være tid og sted for levering ved færgelejet. Det er herfra dit ansvar at få forsendelsen på færgen og fragtet frem til din bolig. I dette tilfælde vil du også være ansvarlig for pakkens stand fra færgelejet. Giver det anledning til spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på +45 3515 4720.

 

Ønsker du at ændre leveringsadressen eller special levering med kran eller gaffeltruck skal dette ske inden vi booker transport fra fabrikken.  

Der kan desværre være risiko for, at din ordre af den ene eller anden årsag kan blive forsinket. Eksempelvis ift. produktionen, levering eller andre forsinkende forhold. Sker dette vil holde dig opdateret undervejs og informere dig om hvad vi kan gøre i sagen. Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, kan ikke påberåbes af køber. 

Da vores lastbiler ikke har mulighed for at køre på mindre grus/græsveje, vil levering til kolonihavehus, haveforeninger mm. som udgangspunkt leveres til nærmeste p-plads.  

Ønsker du transport til Grønland eller udlandet leverer vi til nærmeste havn. Herefter er det eget ansvar at sende elementerne videre. Din garanti går tabt ved montering i udlandet og Grønland. 

Udgifter til transport og emballage på elementer til Grønland og udlandet fremgår ikke af vores leveringspris. Kunder med transport til Grønland kontaktes af EIKO ApS kundeservice inden endelig ordrebekræftelse.

Du kan se de aktuelle fragtpriser her: https://eiko.dk/fragtpriser-og-levering  

 

Leveringstidspunkt:
Levering sker på det angivne tidspunkt fra ordrebekræftelsen. Vi går i gang med din ordre umiddelbart efter din bestilling og har som udgangspunkt levering mellem 7-9 uger. Du vil modtage flere detaljer omkring din levering ca. 3-4 dage før leveringstidspunktet. Bliver din ordre forsinket vil du også modtage en opdatering fra os.   

Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, kan ikke påberåbes af køber.  I alle tilfælde kan køber maksimalt kræve skadeserstatning tilsvarende den købte vares værdi. 

 

7. Fragtskader

Oplever du en fragtskade eller får du ikke leveret det korrekte antal elementer beder vi dig kontakte EIKO på mail info@eiko.dk hurtigst muligt og gerne i de første 24 timer efter at du har modtaget dine elementer.  

Når der er tale om leveringsskader er det altid vigtigt, at du får tjekker om emballagen er brudt eller der er andre synlige tegn på at varen har været udsat for skade.   

Bemærk, du skal ikke åbne emballagen yderligere for at kontrollere eventuelle fragtskader.  

Vi guider dig igennem processen, når du kontakter os via mail.

 

8. Fortrydelsesret

Fortrydelsesret når du køber specialfremstillede varer: 
De almindelige 14 dages fortrydelsesret som du kender fra online handel, gælder ikke på specialfremstillede varer. Alle vores produkter hos EIKO er produceret efter dine mål og ønsker – og derfor ikke muligt at fortryde efter køb. Har du rettelser til din ordre bedes du derfor kontakte EIKO senest 24 timer efter din ordre er lagt på hjemmesiden – så vi kan nå at få dine rettelser med i produktionen. Din ordre sendes direkte fra hjemmesiden og videre til fabrikken for at give dig en hurtig ekspedition og kort leveringstid. Derfor skal alle rettelser sker før produktionen går i gang med din ordre og din fortrydelsesret er begrænset til umiddelbart efter din ordre på hjemmesiden.  

Hvis du har ændringer til en ordre, skal dette gøres indenfor 24 timer efter din bestilling er gennemført. Efter 24 timer bliver status ændret til ’sendt til fabrik’ og mulige ændringer i ordren vil herefter koste min. 1.500 kr. + evt. omkostninger.  OBS! Ved ændringer sendes en e-mail tilinfo@eiko.dk 

 

9. Reklamation og Garanti

Vi yder 10 års garanti på vinduer og døre af træ og træ/alu. 

Vi yder 2 års garanti på skaffevare, så som: Sikringsprodukter, kontrolsystemer, løsdele, maling og elektriske produkter. 

Ruder er dækket af Glasindustriens garanti mod visuelle fejl mellem glassene (1 års garanti) samt 5 års garanti på selve glasset. 

I øjeblikket har vi ikke mulighed for at sælge til Grønland og udlandet. Det betyder at, alle produkter fra EIKO, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne ikke er omfattet af vores garanti. 

Læs vores garantibetingelser her: Garanti

 

Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Oplever du fejl eller mangler på dine elementer har du som kunde hos EIKO-reklamationsret i 24 måneder. Er reklamationen berettiget og manglen ikke opstået ved fejlagtig brug af produkterne vil EIKO sørge for, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.  

Alle reklamationer bedes altid ske til vores mail info@eiko.dk med kort beskrivelse samt vedhæftet billeddokumentation. Synlige fejl og mangler bedes hurtigst muligt efter levering meddeles til EIKO. Modtager du elementer med synlige fejl og/eller mangler må elementerne ikke monteres før din sag er afsluttet og du har modtaget en skriftlig aftale om sagens afgørelse. 

Alle reklamationer skal sendes til EIKO indenfor rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Alle reklamationer modtages senest 2 måneder efter at fejlen er fundet vil blive betragtet som rettidigt.    

Er reklamationen berettiget kan EIKO udbedre skaden på element, erstatte med ny vare eller give dekort på produktet.  

Udskiftes produktet står EIKO for at afhente varen. Her skal elementerne være emballeret som du fik dem. 

 

Varen sendes efter nærmere aftale til:  
EIKO ApS
Toldboden 3, 2D, lokale 12
8800 Viborg  

ELLER til en af EIKO´s samarbejdspartnere med henblik på videresalg til 3. part.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.   

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   

Kontakt EIKO på info@eiko.dk for at aftale hvordan retureringen skal foregå.

 

Transportskader:
Transportskader bedes anmeldes senest 24 timer efter, at du har modtaget dine ordre. Dette er vores sikkerhed for at det er en skade, som er sket under transporten og ikke under flytning eller montering. Modtager du en ordre med transports skade er det vigtigt, at du venter med at montere produktet til du har fået svar på din reklamation. 

Hvis der bookes et servicebesøg, og der under besøget konstateres, at udfordringen med elementet ikke er reklamations- eller garantiberettiget, forbeholder EIKO ApS sig retten til at fakturere dig for dette besøg med en faktura på 1.200 kr. inkl. moms.  

Garantien bortfalder hvis:

  1. Umonterede varer ikke er opbevaret tørt og sikker
  2. Monteringen ikke er korrekt udført - læs mere om montering 

 

Bemærk ved indadgående døre: Når du skal vælge åbningsretning på din facadedør, er det af stor vigtighed at kontrollere, om døren kan risikere at blive udsat for ekstreme vejrforhold, f.eks. om den skal have åbningsretning, hvor den er udsat for voldsomme påvirkninger uden læforhold. Konstruktionsmæssigt kan indadgående døre nemlig ikke sikres 100 % mod vandindtrængning ved ekstreme vejrforhold som eksempelvis slagregn. For at sikre optimal lukketæthed skal 3-punktslåsen være aktiveret. Der ydes således ikke garanti mod vandindtrængning på baggrund af ovenstående forhold.

 

10. Privatlivspolitik og databehandling

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Navn
  • adresse
  • tlf.nr.
  • mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Informationerne videregives til leverandøren samt den/de transportører der står for transporten af din bestilling.  

Personoplysningerne registreres hos EIKO ApS og opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.   

Den data ansvarlige på eiko.dk er EIKO ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@eiko.dk   

 

11. Ønsker du at klage?

Er du ikke enig i afgørelsen eller vil du klage over dit produkt, så bedes du kontakte os på info@eiko.dk  

Kan vi mod forventning ikke finde en løsning på situationen sammen, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg 

https://naevneneshus.dk/ 

For at kunne klage, skal vareren eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.100 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr